Ålder...

Visst är d en märklig företeelse att behöva åldras!!?? Vi säger i kör allihop att "jag känner mig inte gammal".. Vi upptäcker inte att vi blir äldre utan vi har ett skydd inom oss som säger att "alla andra åldras men inte jag, för jag gör d på ett annat sätt". Det liksom smyger sig på oss.. En liten bit i taget så att vi inte märker det!!
Ta bara det här med hur man känner sig när man kliver upp på morgonen. När man var i 20 årsåldern så kändes det som om ansiktet var mosat och svullet efter en helkväll eller rättare sagt en tre dagars fylla med kompisarna, det kändes som om jag aldrig skulle bli normal igen! Men när man stod vid spegeln så såg man INGEN skillnad!! Jo kanske om man hade en smutsfläck på kinden eller så! Och nu ca 20 år senare så räcker det med att man tittar på tv till klockan 01.00 och äter lite extra salt (chips eller så) dricker lite vin och vaknar vid ca 07.00 för det går ju inte att sova längre när man druckit!  Hur ser man ut när man tittar sig i spegeln då????? Herregud!!! Nu känner man sig inte bara mosig utan man är oxå fullkomligt mosad!! Jag får vänta 1 timme innan jag rakar mig för annars så är jag bara fläckvist rakad när ansiktet åter intagit sin rätta form!!
Visst är det orättvist!!! Nu när man ska åka någonstans, exempelvis bara ner på stan så ska man alltid göra något precis inann man ger sig iväg. Kan ni gissa vad?? Jo just precis!! Gå på toa :-)  Hur kan det vara så?? Vad blir man rädd för? Att man ska pinka ner sig annars eller vad?
Jag tror inte att man var pinknödig när man var yngre eller pinkade man överhuvudtaget?? Drack man inte bara då? Och hade kul? Ja jag vet inte......... Hehehe..
Nu ska jag göra mig iordning för fest, vi ska ju på 60 årsfest ikväll så jag måste skynda för jag har en massa att tänka på!! :-)
Måste hinna på toa innan vi åker, måste ha en banan så jag inte blir hungrig i bilen, måste grubbla på om vi ska sova där eller om vi ska åka hem ikväll, just d ikväll för det får ju inte bli försent!!
Jaja... ni ser fullt upp här :-P

Trevlig helg :-)

Kommentarer
Postat av: Anne

Någonting säger mig att jag känner igen mig i mycket. Men det positiva med att åldras är att våga vara den man när. Hali hali....

2008-08-31 @ 17:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0