Musik!!

Vad är det som händer med människor när man hör musik? Vad händer i kroppen? Jag kan bara tala för mig själv men när jag exempelvis lyssnar på opera!!?? Ja opera!! hehe.. Så kommer tårarna rullande I MÄNGDER!! Fattar inte varför men man måste ha en kanal som går rakt in i känslocentret och sen börjar d rinna.... Jag bokstavligen älskar Pavarottis Caruso, jag brukar gå in på youtube ibland och lyssna/titta på den. Det är en så konstig känsla, när han kliver in på scenen 200 kg tung med färgat tunt hår och färgade ögonbryn och en vit näsduk i handen ivrigt vinkandes till publiken. Mina tankar dras automatiskt till Tintin och den skönsjungande Castafiore :-) !! Varför ser operastjärnor ut så? Men när musiken sen börjar..... Ja då sitter man här o hulkar... Fan för dig Castafiore!!! Jag kommer aldrig att kunna gå på musikal eller opera d är bara så!!!! 
För övrigt så har jag väldigt mycket tankar som vanligt i mitt lilla huvud... Men många positiva oxå :-)
Jag har fått smaka på känslor som jag inte trodde fanns, jag har fått en lugn i min hjärna som jag inte trodde fanns... Bara resten kvar och den kommer... Det ska jag se till!!

Gå nu in på youtube och titta på Castafiore och gråt :-)

Kommentarer
Postat av: Systeri

Jag gråter också till musik...himla kskönt. Det är som att få ett slag i solarplexus eller en glädje kick eller tuttfjong!! :) Det du!!!

2008-08-19 @ 18:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0