Tristess....

Varför är det så tråkigt att gå hemma länge? Varför bildas en sådan tristess av för lång ledighet så att man näst intill blir agressiv? Det borde ju vara så att ledighet är vad alla vill ha!! Men icke då! Tack o lov så börjar min skola nästa vecka, annars så hade jag nog byggt ett hus på altanen eller börjar promenera med grannarnas hundar, eller börjat brodera!! NÄ!! Inte brodera........ hehehe... men nästan iallafall :-)
Jag satt och diskuterade mamma, pappa, barn med min fru imorse......... Kärt ämne för mig d där :-)  Enligt min mening så finns det ingen som helst jämlikhet mellan mammor och pappor!! Det finns bara mammor enligt myndigheterna, pappor är något som finns i utkanten och ska vara med o betala vid separationer, träffa sina barn när mamma vill o bara vara glad över att barnen ringer! Sen säger man gärna att barn far illa pga av frånvarande pappor, men,,,,,, varför är dom frånvarande?? För att dom inte vill träffa sina barn eller för att dom inte får?? Det här är frågor som är så viktiga att ta tag i. Idag dömer rätten ut vårdnaden till mamman i nio av tio rättegångar! Låter d logiskt??
Näe... Barnen behöver sina pappor och låt dom som vill vara pappor få vara det!!!!

Allt för nu....... En bra förening är Pappa/Barn
Gå till deras hemsida och läs..Sätt er in i vad pas står för här är adressen...http://www.pappa-barn.se/pas
Tänk er att barn som älskar sina pappor tvingas att döda längtan och kärleken till pappa för att själva stå ut.. är det bra eller dåligt??

Hej hopp.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0