Usch!!

Regnet bara öser ner, sitter o tittar ut genom fönstret o huttrar. Längtar efter att skolan ska starta för jag har gått hemma sen vi var på semester utomlands. Jag fick campylobacter av maten där så jag har bara fått ta d lugnt i några veckor. Så trist att gå hemma själv o alla jobbar  :-( synd om mig va :-) :-)
Sitter o funderar på rökning och rökare, hur är dessa människor funtade?? Tänk när man går förbi en fin restaurang o man ser att människor sitter vid borden med ett glas vin och en riktigt fin middag på bordet!! mmmmm :-). Men vad ser man utanför restaurangen?? Jo en massa människor som står och röker!! Varför röker man? Ja d finns en massa anledningar, men duger någon av dom? När man påpekar för en rökare att d är farligt så får man oftast en syrlig kommentar såsom " d är mitt liv" eller "jag ska sluta" ... hehehehehe... Sen sitter dom hos läkaren om 10 år och gråter för man har upptäckt lungcancer... "om jag ändå hade förstått".. "suck" Vad ska man säga?? Med dagens informationssamhälle så har d väl inte undgått någon att d är FARLIGT att röka, och du d angår mig för att jag får betala din sjukhusräkning när du blir sjuk, jag får andas in din förbannade rök fast jag inte vill d!! I mina ögon så rökare dumma! Man måste vara d när man fortsätter att röka och försvarar sig med en massa trams!

Ni har väl förstått att jag inte röker ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0