Betraktelse över tiden,

Som gått!
Min son ringde mig förra veckan tidigt på morgonen, jag tror att klockan var ca 07.15. Jag hann inte svara på grund av att jag kom in genom dörren  i slutet av hans ringande. Jag fick oxå ett sms med frågan "vaken?" Tänkte att jag ska äta frukost först och ringa upp sen. Jag ringde upp honom och han sa "men har du sovmorgon eller? Du brukar ju alltid vara uppe vid 7 annars".. Jag skrattade och började tänka på det han sa, det är som han säger, jag är uppe före eller runt 7 varje morgon. När inträffade det? När kom förändringen?  Det är precis som jag kommer ihåg mina föräldrar när jag var i 20-årsåldern, man kunde alltid ringa på morgonen för "gamlingarna" var uppe tidigt! *s* 
Jag har varit inne på det tidigare men kan inte låta bli att skriva om det igen, alla dessa fysiska förändringar och beteenden som kommer när man åldras. Ta det här med hår i näsan exempelvis! Vad har vår skapare tänkt när han låter håret falla från huvudet på oss män och samtidigt placerar det i näsborrarna?! Vilken funktion ska hår i näsan fylla? Förutom att man känner att det kliar ibland, det händer dessutom alltid när man sitter i ett viktigt möte eller har ett föredrag eller dylikt. Osäkerheten sprider sig i hjärnan och man funderar om det är ett hårstrå eller om det hänger ut något ur näsan som ABSOLUT inte ska hänga ut just nu!! Hemskt är ordet för näshår och jag hatar dem! Min svåger sa till mig att man borde kunna använda tändare för att rensa upp i näsan, släppa in lite/mycket gas i borren och sedan en gnista och *poff*.. Men jag vet inte riktigt om jag törs.. hehehe... kanske därför han snarkar så mycket för han har bränt upp allt som finns där inne!?
Hår i öronen då?! Varför får man det? Min fru tittade på mig när jag hade solen i ryggen och sa att jag var så gullig för jag hade tofsar i öronen, hon kallade dem för "lokattstofsar"!? Waow!! Vilken komplimang! Gissa om jag försöker se till så jag aldrig har solen i ryggen när jag pratar med människor! hehehe.. Tändare där med kanske?
Jag skrattar gott själv åt alla förändringar och tänker tillbaka på hur odödlig och säker jag kände mig i 20 -årsåldern, med fraser som "jag ska aldrig", "gamlingar" osv.
Men vet ni? Jag skulle aldrig vilja vara 20 år igen, tänk den jakten man hade på perfektion. Allt skulle vara perfekt och samtidigt jagade man det ännu mer perfekta, man hittade liksom aldrig det fulländade för någon annan var alltid bättre.. Det är väl ändå meningen med alla faser i livet att man ska kunna sätta sig ner och fundera på hur man varit och samtidigt se förändringen som skett. Tack och lov så kan jag se förändringen i mitt liv som positiv, alla kanske inte kan det.
Nä nu ska jag sluta svamla och försöka göra något vettigt, men först ska jag äta en banan och läsa tidningen för det gör jag ALLTID klockan halv 9 varje morgon!!  Hehehehehe........

Ha det gott // J

Kommentarer
Postat av: Anne

Hörde att Fylkings näshårsklippare pajat. Den hade tydligen gleggat???? igen.....Fyyyyy..vad äckligt :)

2008-12-01 @ 09:57:38
URL: http://annes.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0