Blogga..

är väl roligt! Eller?
Jag kan tycka att det är väldigt roligt och ett bra sätt att vädra åsikter och funderingar.. Det roliga med bloggandet är när både jag och frun kommer hem samtidigt och båda har siktet inställt på datorn men ingen säger något... Vi smyger omkring runt datorn men fortfarande är det tyst..... Hon bloggar oxå men på ett annat forum.. Plötsligt sätter hon sig vid datorn med frasen "lika bra jag sätter mig här nu för om du sätter dig här så kommer jag inte åt datorn på hela kvällen!! Du är som barnen!!"  Ok... Är det så det är?
Jag sätter mig i soffan och tittar på en hemsk såpa från USA förstås (alla hemska såpor är från there) som heter "cheaters", har någon sett det programmet någon gång? Man jagar alltså partners som är otrogna med hjälp av ett team från tv och en programledare som leker psykolog!! Only in Amerika!
Nåväl en timme senare kommer frun in i vardagsrummet och sätter sig för att prata om lägenheten vi eventuellt ska köpa, huset som ska säljas osv... Jag kliver upp efter en stund för att dricka vatten och sätter mig vid.....gissa nu då????
Ja just det! Datorn! :-)
Nu börjar diskussionen igen.. hehehe... "Varför sätter du dig vid datorn? Jag vill ju prata!!"  Sen springer hon in bakom mig o slamrar i luckor o plockar undan från bordet och pratar oavbrutet! Hehehehe... Det blev så jobbigt när jag satte mig här..
Hur blir det så? Eller var finns skillnaden?..  Jag tycker det är hur kul som helst med mänskligt beteende, så kul att betrakta andra människor och försöka fundera ut hur de tänker.. det är inte fullt lika roligt att betrakta sig själv :-P
Näe nu har jag svamlat av mig en liten stund igen, vi har inga barn hemma ikväll så jag ska kasta på mig judo dräkten och fråga frugan om vi inte ska köra lite ne-waza!! :-)

Ha en trevlig kväll!! // J

Kommentarer
Postat av: Byggarn

På med dräkten bara...Det gäller att du ställer skåpet så att hon kan se det vet du!!!

2008-12-03 @ 19:29:30
URL: http://tramlinger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0