Fy för fasen för..

Dessa biverkningar jag får av min medicin vissa dagar.... :-(
Det är inge roligt alls, det som känns mest konstigt är att jag får en känsla av abstinens innan jag tar den., börjar känna mig darrig och stissig. Jag var inte så förr..
Jag brukar vänta lite extra på morgonen ibland innan medicinen för att få känna den delen av mig som jag trivs med och då kommer det.. Jag kan säga att jag är så ifrågasättande mot diagnosen, vissa dagar så känner jag mig helt tom i huvudet, det slår lock för öronen, jag får yrsel, känner mig stressad och hjärtat slår hur hårt som helst! *suck* Att jag känner mig lite rädd är nog rätt uppfattning...
ADHD? Vet faktiskt inte, minns ju inte heller hur jag kan vara, eller är jag så? eller... osv osv.... Ja ni ser en massa funderingar som finns i huvudet, ett problem som jag har och som är ganska stort är ändå minnet, jag menar att jag inte minns så mycket från hur saker varit eller jag kan liksom inte se mig själv, jag kan inte göra mig en bild av hur jag mått eller varit.. Jag får fråga omgivningen för att få veta....
Usch bara....... Vet inte hur jag ska göra, pallar inte..........

Godnatt godnatt // J fast bara ett litet j idag............
Ska förresten byta blogg snart, men lägger ut adressen o länkar härifrån. Har funderat en del kring det här med namnet på min blogg och kommit fram till att ett så fint namn som Juman måste den riktige Juman få ha  ifred..

Var försiktig med dessa preparat!                       

Kommentarer
Postat av: Anne

Kolla med sjukhuset om det verkligen ska vara så där. Prova vara utan ett tag och känn skillnaden.Man ska inte må dåligt. Life is to short you know. Nu lät jag riktigt världsvan :)

Jisses, vad vi rimge rom varandra. Idag jobbar jag eftermiddag och är barnvakt på förm.

Kram

2008-12-04 @ 10:05:18
Postat av: Helene

...tror det står Concerta på burkarna. ?

Hörde att C och Ritalin är samma produkt. R kan du få i tablettform och då går det ur snabbare om det är fel = rätt skönt om det slår fel.

Strattera har jag fattat också ska funka med adhd. S är en annan form och långtidsverkande...

Det är inte lätt att få till medicinen. För somliga har det tagit årsvis...Om du nu orkar pula på med detta så väntar nåt bra runt hörnet!

Ha det bäst!!

2008-12-04 @ 18:06:02
Postat av: Juman

Ja det är concerta, det känns bra ibland, men inte så bra att d är värt att vänta i flera år! Vi får se hur jag gör, nu har jag minskat ner lite för att se vad som händer. Det värsta är att jag tvivlar så mycket på diagnosen... // J

2008-12-04 @ 23:01:29
URL: http://juman.blogg.se/
Postat av: Helene

..isch. Ja, tvivlan känner jag igen! "Dom kan ju ha fel..."

Fast då brukar jag läsa om typiska drag och då fattar jag att de HAR rätt. Det är rätt jobbigt det med. En känsla byts av en annan liksom..

Lev väl!

2008-12-05 @ 18:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0