Det snöar och snöar och....

Men vad har hänt?? När vi klev upp imorse o skulle ge oss iväg så var det helt omöjligt att komma ut genom dörren! Vi hade över en meter snö och stora drivor utanför huset, vägen var oplogad och det var totalt kaos. :-)
jag bor alltså i den delen av huvudstaden där det kommit mest snö. Sonen bara tittade på mig och sa lugnt "jag blir väl hemma från skolan idag då" , vid närmare eftertanke var det nog första gången jag sett honom se lite bekymrad ut över att han inte kan ta sig till skolan.
Annars har helgen flytit på i samma hastighet som vanligt, jag hade stora planer att plugga och skriva klart mina arbeten, tror någon att det blev så? Nej, så blev det förstås inte så här sitter jag igen med lite skrivångest! Min dotter har varit här hela helgen förutom nätterna, hon vill sova hos mamma, jag njuter av varje sekund tillsammans med henne. Jag kan inte förstå människor som inte vill ha sina barn! Vi har åkt pulka och ätit gott. Jag hittade en lägenhet på nätet i lördags när jag kollade på hemnet, nämnde det för frugan, igår var det visning och vi var där! En otroligt fin lägenhet med 5 rum o kök i stort sett nyrenoverat! Vi har länge känt oss trötta på att bo i detta stora hus som vi äger, varannan vecka är frugan och jag ensamma här med 7 rum o kök :-/ det blir så opersonligt och stort, för att inte glömma det viktigaste, pengar!!
Vi har bestämt oss för att gå vidare och satsa på att köpa lägenheten :-).
Alltid händer det något :-).....
Nu är det dags för studier igen samt ett samtal till banken och mäklaren! ha en bra dag i snön, på torsdag ska det tydligen bli mellan 5 och 10 grader varmt igen så allt detta vita fina kommer att försvinna!

Hej hopp!! // J

Kommentarer
Postat av: Byggarn

Härligt med människor som törs göra lite förändringar i sina liv...

2008-11-24 @ 20:03:10
URL: http://tramlinger.blogg.se/
Postat av: Anne

St eriks torg ligger vid saluhallen.

=) =)..Vi hörs. Hali hali.............

2008-11-25 @ 12:21:19
URL: http://annes.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0