Människor!!

Det finns väl inget härligare än alla människor och deras åsikter!? Lika många människor det finns lika många åsikter finns det. Vi är alla så lika men ändå så olika. Jag började blogga för ett antal månader sedan med behovet att få skriva av mig som största anledning! Jag vill inte belasta mina nära o kära med mina ibland tunga och mörka inlägg och åsikter. Här kan jag sitta ner och skriva om mina funderingar och drömmar, mina sorger och fantasier, ett utmärkt sätt för mig att kasta av "ballast" när den blir tung.
Många av er som läser vet dock vem jag är, men jag väljer att inte gå ut fullt och fast med hänsyn till bl.a. mina barn samt med tanke på att mina inlägg varierar i karaktär.
Vem hade kunnat tro att det skulle dyka upp en herre från ingenstans och ifrågasätta mig och mitt bloggande på grund av att jag inte gör som han gör? Dessutom så har jag tagit hans namn... Vem hade kunnat tro detta?
Men det är just detta som också gör det så mycket intressantare, målet med mitt bloggande fick en helt annan innebörd för någon annan, jag blev dessutom bedömd för mitt sätt att skriva och vara på nätet..  Saker jag aldrig ens tänkt på.
För mig är det fortfarande så att jag behåller den här platsen på nätet just på grund av att jag behöver skriva av mig, om jag sen är feg på grund av att jag är anonym får andra bedöma.
Jag tycker ändå att man kanske inte kan bedöma anonymitet på det här viset, om jag skriver och häcklar olika människor med ett påhittat namn och det är mitt enda mål, ja då är det fegt! Men man måste skilja lite på saker och ting.
Sen behöver det inte innebära att man inte är anonym bara för att man väljer att vara öppen med sina åsikter och tankar på nätet, öppenheten kan ibland vara den största anonymiteten just på grund av att man lurar alla med sin öppenhet. Man låter alla tro att allt jag säger är jag!! Det är också det en sorts feghet, man gömmer sig bakom en mall man har skapat..
Jag kan skriva hur mycket som helst om detta för jag tycker det är så roligt, jag är så tacksam idag över mitt namnval i början för tänk vad jag annars kanske gått miste om..

Nu ska jag laga mat, jag har en stek i ugnen, potatis på spisen och frun är och hämtar barn från kalas :-)
Jag ska se till att vi får en trevlig söndagsmiddag tillsammans..

Ha en trevlig kväll och krama om varandra i mörkret!! // J

Kommentarer
Postat av: Byggarn

Givetvis ska man få vara anonym om man vill det!! var och en gör så klart sitt eget val.. Om folk retar sig på det, så kan de ju alltid läsa Linda Rosings blogg, eller någon annan skit som finns tillgänglig...

2008-11-17 @ 18:28:13
URL: http://tramlinger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0