Solen skiner..

det är friskt ute, vi hade ca -2 grader ute nyss när jag skjutsade frugan till jobbet. När jag parkerade bilen hemma vid garaget så gick jag till vårt äppelträd och hämtade med mig ett äpple, det är nog sista rycket med äpplena på grund av kylan så d är bäst att passa på :-)
Vilken lyx ändå att ha ett eget träd med frukt!! Jag har ätit äpplen hela sommaren och hösten gratis kan man nästan säga :-) vi har plommon oxå men där får man av olika skäl vara försiktig med hur mycket man äter *s*. Visst är det lustigt det här livet vi lever, vi bygger upp relationer till barn och barn barn och vänner o bekanta osv. Men är det endast på grund av att vi människor är sociala varelser som behöver andra människor omkring oss för att överleva? Kan det vara så? Det är en instinkt vi har som vi inte ser.. Då skulle alla relationer vara egoistiska... Skumt i såfall men inte omöjligt! Jag har funderat en hel del på d här med liv o död och vad som händer och varför osv.. Jag såg min svärfars fru gå bort i cancer på kort tid, jag såg o kände sorgen, jag såg skräcken i hennes ögon, ingen ska säga till mig att någon är förberedd på att dö eller att vissa accepterar att de ska dö när de får en dödsdom!! Det går inte att ställa in sin hjärna på att det är ok, inte hos mig iallafall!! Det är inte ok att behöva dö i min värld!!!
Det jobbiga är det att vi inte vet vad som kommer att hända när vi dör, det är nog inte heller meningen för om vi visste d så skulle nog självmorden öka i rask takt, eller självmord skulle bli ett alternativ för många fler. Det är nog bättre att döden skrämmer än tilltalar. Jag kan inte låta bli att citera Shakespeare ur Hamlet för jag tycker att han får fram det budskapet så bra, inte för att jag ska spela kulturell nu utan för när jag läste det så fick jag själv en aha upplevelse jag tycker att d är faktiskt såhär, sen får ni tycka vad ni vill ;-)

Vem skulle dra bördorna och stöna och svettas under livets ok, om vi inte fruktade för något efter döden, det oupptäckta landet från vars gräns ingen har återvänt? Shakespeare Hamlet

Ha en trevlig dag // J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0