Helgen

Har varit kanon :-)
Min fru hade födelsedag igår och jag o min dotter lagade mat och fixade fördrinkar,  min dotter vek servetter och dukade, Någon timme innan så hade frun fått sammanlagt 1800 kronor av olika släktingar bla mig o barnen att shoppa för. Jag skjutsade ner henne och hennes mor ner på stan så att hon fick shoppa lös! Det gjorde hon :-)!
När hon sen kom hem så hade vi gjort fint och bjöd henne på en middag innehållande Piccata på kycklingfile med potatisgratäng, tomat och salviasmörsås och en tomatsallad med tryffelolja och rödlök. Till efterrätt serverades tårta :-).
En härlig dag där hela familjen var samlad med god mat och mycket skratt :-)
Bland det bästa var när min 16 -åriga son skulle hjälpa till att skala potatis till gratängen, efter 5 minuter hade han kommit halvvägs på sin första potatis, han svor och svor... hehehehehe... Sen visade han att han kommit på hur man gör, han tog bort tummen från själva hålet på potatisskalaren!! Voila! Han är så skön!! Tänk att det till och med kan vara svårt att hantera en potatisskalare!?
Nåväl helgen har varit kanon och frugan har blivit äldre, men det gör inget för hon blir bara vackrare och vackrare ju äldre hon blir :-)

Ha d gott!!!  // J

Kommentarer
Postat av: Anne

=) =)

2008-10-26 @ 19:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0