Tänk vad fort humöret,

och glädjen kan förändras! Känner mig sådär lagom glad just nu av olika anledningar! Jag tycker att livet kompliceras så mycket ibland av olika måsten, vi människor skapar olika situationer på grund av det vi känner. Skillnaden mellan det vi känner och det vi förstår är så svårt att hålla isär ibland, vi utgår då givetvis ifrån det vi känner och ser till oss själva hur vi reagerar i olika sammanhang, eller hur skulle jag reagera just nu? osv... Men för att jag reagerar på ett visst sätt känslomässigt så behöver det inte innebära att det jag känner är det rätta, eller min känsla är alltid min känsla och den kan man inte ta ifrån mig. Men vi människor har olika erfarenheter och olika uppväxter så det gör att våra känslor går igång av olika saker. Jag tror att det är så viktigt att lyssna på varandra och prata om saker som sätter igång oss, samtidigt så måste vi öppna våra sinnen för det som för oss känns obekant och orimligt! Människor förändras och livet förändras, det som var viktigt igår kanske är en bisak idag. Visst är det spännande med beteendevetenskap?! Som en sociolog uttryckte det: " Om det bara fanns två människor på jorden så måste den ena bete sig avvikande så att man kan se vad som är normalt", det är alltså det avvikande som tar fram det normala! Spännande teori...
Jag känner mig filosofisk idag, och funderar mycket! Jag älskar mina studier för dom ger mig så mycket.. :-)

Därför vill jag avsluta mitt "tunga" inlägg idag med ett lite lättare citat från en annan "sociolog" eller nåt!!?? hehehe..

Iallafall så är han en av mina favoriter och får mig att skratta så gott ofta! Mr. Homer Simpson.

" Vampyrer är bara påhittade, precis som älvor, troll och eskimåer"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0