De små små sakerna..

Gör att man mår bättre...Jag tänkte på det extra mycket när jag imorse var till min kontakt på mottagningen som hjälper mig med inställningen av medicinen.. När man äter den här medicinen så finns det en massa "jobbiga" personlighetsdrag som försvinner, eller blir mindre aktiva. Personlighetsdrag som för mig har varit fruktansvärt jobbiga att leva med... den här motorvägen i skallen som aldrig tystnar, eller den här förbannade stressen som gör mig GALEN. Det som nu har hänt är att skallen blivit tystare, eller jag har mer koll och kan avskilja, inte lika stressad hela tiden, bara ibland, men nu dyker det upp andra saker, ifrågasättande, "är det verkligen såhär"? Sorg och det jag känner är jobbigast är att mitt driv har dämpats. Jag menar den positiva sidan av detta har varit mitt driv, att jag kan lösa problem på nolltid och att jag kan se saker väldigt snabbt i olika sammanhang som många andra kanske inte kan, det har varit min styrka i tex studier. Nu är min hjärna blockerad och blir trött... men det kanske är normalt? det kanske är så det ska vara?..
Jag vet inte, men jag har börjat se på livet och min omgivning på ett annat sätt. Det är normalt att vara trött efter en hel dags föreläsningar, det är normalt att bli trött när jag tränar stenhårt.. Jag har börjat förstå vad som är normalt eller vad som är överbelastning.. Så skönt att upptäcka livet... Vila när du är trött, le mot din granne, pussa din fru en extra gång.. De små små sakerna får det stora att bli mindre.... :-)

Nu fick frugan mens och det är fredag!!! :-/ TYPISKT!!!!     hehehehe...

Trevlig helg.... // J

Kommentarer
Postat av: majsan67

hhhaaa, men hon kanske tyckte det var bra o få mens just idag ;)



Vet inte om du sagt vad för mediciner du tar, eller om jag kanske glömt.. ;)

Men jag tycker ändå du ska vara uppmärksam på dina reaktioner. Att din hjärna blir blockerad är ju inte riktigt meningen och inte heller den effekt man strävar efter.

Ibland får man välja, för eller emot, vilket beteende eller känsla är jobbigast att leva med. Med mediciner, eller utan...



Men jag tycker ändå det känns skumt att du känner dig blockerad, och inte har något driv. Det är väl inte riktigt meningen att det är så du ska ha de??

2008-09-12 @ 15:28:46
URL: http://majsan67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0